Verm-x

Idag har jag pratat med stallägaren ang. avmaskningmedlet. Frittfram att använda verm-x så länge det fungerar! Alla de andra hade också mer eller mindre stora eller/och lilla blodmasken, verkar vara väldigt vanligt. Till och med på kolla maskens informationsblad så stod det att trots att man får ett provsvar på 0 epg så har hästen antagligen lite blodmask ändå. De skulle avmaska imorgon, min avmaskning går ju lite annorlunda till och består av en kur på 5 dagar men jag tänkte försöka börja avmaskningen imorgon iallafall. Jag hade tänkt att åka till Iota idag för att köpa en kur av henne men eftersom jag ändå skall till falun imorgon så tar jag det i samband med det. Det är ju avmaskning var 12:e vecka som gäller och 21 dagar efter första kuren har gjorts så skall man skicka in en träckanalys igen.

Hur gör ni med avmaskning? Hur ofta, träckprov eller inte, vilket avmaskningsmedel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0