Nikki sixx

Mötley Crüe, Sixx: A.M. , jag är fast! De senaste dagarna har jag ägnat den mesta tid åt musik, intervjuer och dokumänterer då jag har varit hemma sjuk. Allt innehållande Nikki Sixx har varit utav intresse. Som liten så växte jag väl delvis upp med Crües musik men det har inte varit någon direkt favorit. Nu när jag har åkt runt lite i min golf så har jag även lyssnat en hel del på Bandit rock, och det var så jag fann låten "skin". Den låten rörde mig oerhört mycket, så jag forskade vidare lite om bandet. Till min stora förvåning så var det Sixx nya band, ett band som gjordes som ett projekt till hans nya böcker. Jag är totalt såld.

Nikki Sixx är alltså bassisten som skapade Mötley Crüe, världens kanske mest ökända band, tillsammans med Tommy Lee. Droger, våld, sex, kaos är fyra saker som beskriver bandet alldeles ypperligt. Samtliga medlemmar var djupt beroende av alla sorters knark, och knarket dödade Sixx två gånger! Trots det är han levande..

Boken "The Dirt" är en biografi av Mötley Crüe där man får ta del av alla möjliga konstigheter dem hade för sig. "The heroin diaries" är Nikki Sixx egna biografi som innehåller dagboksanteckningar från de år han var som värst, samt kommentarer från nutiden av Nikki och nära och kära. Han har även skrivit en till bok "This is gonna hurt".

Bandet heter Sixx; A.M. (Nikki Sixx, Dj Ashba, James Michael) och låtarna är alltså baserade på böckerna och har samma namn. Ett tips från mig är att leta upp dem på spotify ochh lyssna från början. "X-mas in hell" som är introt är otroligt mäktig och den andra låten "Van nuy" smyger sig omärkbart in i låten. Helt otroligt. Nikki pratar i flera av låtarna, eller rättare sagt; läser upp sina dagboksanteckningar vilket gör låtarna otroligt mäktiga att lyssna på. James Michael som sångare i bandet är även otroligt duktig på att förmedla budskapet och känbslorna, trots att han inte är Nikki.

Jag har redan beställt The Dirt & The heroin diaries, när dem är klara så skall jag beställa den tredje boken. Kan knappt vänta till böckerna är i brevlådan! Det ryktas även om att han skall skriva två till böcker, och han håller redan på med både den tredje skivan och boken. Trots allt förflutna så inspererar den här mannen mig oerhört mycket. Han har verkligen gjort något med sitt liv nu! Helt ren och nykterist dessutom, det är inte dåligt jobbat av en heroinist!

Googla på allt som har med Mötle Crüe, Sixx Am osv att göra och låt er inspereras! Jag har nu bestämt mig för att ha "This is gonna hurt The documentaries" som följetång här på bloggen. Ett avsnitt varje onsdag, som sagt var - låt er inspereras!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0