Myskväll

Vi, jag och Hymra, lämnade inte hagen idag heller. Istället så gav jag först avmaskningen, för att sen stå och mysa med henne i timmar! Hon har börjat bli övertuff, mer än vanligt, mot de andra hästarna när jag är nära. Hon i princip attackerar dem, på längre avstånd än annars så att säga. Jag skall försöka ta reda på varför och se hur jag kan hjälpa henne med det. Visst är det gulligt att hon vill vara med mig men samtidigt så finns det något mer bakom det när det går så här "långt". Hur som helst så gosade vi massor, jag kollade även igenom nacken mm. genom "kiropraktorstyle", verkade fint! Jag skall försöka hinna att gå igenom hela henne  på mitt sätt och behandla då jag vet att det finns mycket trauman och liknande.

Det måste vara något speciellt med det här avmaskningsmedlet förresten. Jag har aldrig varit med om att alla hästarna tigger så mycket. Hymra är ju jätteglad då hon får äta, de andra blir mindre glada eftersom dem blir utan trots att jag försöker smyga med det. Dem fick några morotsbitar idag iallafall som tröst.

/Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0