Just nu

Just nu så är jag inne på mina sista praktikperiod för detta läsår. Denna gång är jag hos tjejen jag hade Hymris hos tidigare. Det är för tillfället väldigt mycket med körkort, Hymra och annat, så att åka iväg till Ramshyttan en månad fungerade tyvärr inte. Men det kommer fler gånger och det finns absolut inget att klaga på nuvarande praktikplats heller! Körkortet har blivit uppskjutet ett flertal gånger av olika orsaker, de sista lektionerna kommer jag dock äntligen ta nu i veckan. Jag kommer även nu i veckan få reda på när jag har uppkörningen samt teoriprovet, men jag skulle räkna med ca 2 veckor. Men tiden går fort så snart åker jag omkring på vägarna som aldrig förr!


Tiger, en häst på praktiken

Hymris har, som jag nämnde innan, nu flyttat. Vi har hittat till ett mysigt lösdrift ute på landet vilket passar oss som handen i handsken. Jag hade inte planerat någon flytt innan då vi trivdes otroligt bra, men för att kunna utvecklas så behövde vi en flytt. Det handlar främst om hymras osäkerhet, att hon inte vet hur hon skall hantera situationen när någon häst närmas sig henne. På tidigare ställe så lyckades hon skrämma upp hennes kompisar vilket självklart motarbetar vårat arbete med rädslor. Nu står hon mer än gärna och kliar sina vänner, men hon har långt kvar. Den lugna miljön på landet gör oss båda bara gott också, men självklart saknar vi båda två "vårat gamla ställe".


Ovisad bild på hymris från denna vinter ("gamla lösdriftet")



En bild från en långtur på flera timmar, vi gick runt bjusansjön. Supertrevligt! Även detta från innan flytten.



3 av hennes nya vänner!



Här käkar nästan hela gänget tillsammans, detta är andra dagen!



Här har vi damen som fattades vid buffe-bordet. Hon har hållt sig lite för sig själv sen Hymra kom men hon börjar närma sig flocken mer och mer för varje dag som går!



Bild från tredjedagen, första gången vi lämnade hagen. Släppte henne först i rundcorallen där vi myste lite, sen fortsatte vi vidare ut på en promenix!



tupparna och hönsen passade på att springa in i rundcorallen för att undersöka den "nya stora bruna". Hymra och en av tupparna hälsade på varandra, vet inte vem som var kaxigast/räddast, tuppen eller Hymra?! haha!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0