Tar upp bloggen igen

Jag vet att jag slutar skriva här hela tiden men skall försöka börja om igen. Bloggens inriktning kommer att ändras lite, men vi får se med tiden hur den formar sig. Förmodligen kommer den att bli mer vardaglig, mer filmer, bilder och texter om vad jag och Hymris gör på dagarna. Men det kommer även texter och peppfilmer när jag har tid med det!

Under tiden jag haft lite paus från bloggen så har Hymris och jag har börjat vara ute på ridturer igen! Det går verkligen SUPER, och hon är kanonduktig. Rider i grimman + grimskaft och sen sadeln då hon hellre har sadel än blir riden barbacka. Grimman känns dock lite som överskott förutom att det är en reflexgrimma som synns, så nästa gång så knäpper jag nog av grimskaftet :) Bootsen med brodd har jag oftast på framhovarna också när vi rider i skogen kvällstid, då jag är vinglig och jag inte ser underlaget ordentligt, Hymra klarar sig egentligen utan men hon får ha dem ibland ändå tillsvidare.

Imorgon kommer även vår Hovformsspeciallist, vi skulle försöka med längre perioder nu, men på senaste tiden känns det som att det har hänt massor med hennes hovar och det ser mindre bra ut. Får se vad Emma säger, men förhoppningsvis gäller det bara byte av hovform, sula och strålar. Samt hovbölder för att få ut lite "skit" från kroppen. Hon ömmar inget, går bra på snö och is, så allt för illa kan det inte vara!

Lite lek för ca en vecka sedan:




Ridtur i förrgår:



/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0