Missade dagar

Måndag 6/2
Idag hade jag min första praktikdag på en liten ridklubb här i Romme. Vad skall man säga, bussar är inte att lita på så jag kom 9:30 istället för 08:00. Mindre lyckat! Hur som helst väl där så fick jag packa höpåsar, sopa, ge vatten till uteboxarna, ta in hästarna och hjälpa till under en knattelektion. Jag slutade sen 16:00 och var hemma strax efter 17:00.

Det blev därmed en sen kväll hos hästen, men bättre det än inget alls. Jag och Karro släppte Hymra & Opalen på ridbanan och lät dem leka runt där, vilket uppskattades. Blev en hel del springandes faktiskt, även för Hymras del! Jag och Karro behövdes dock inte så vi passade på att leka med en blå tunna (haha), lyssna på musik, kolla på våra vackra graciösa springandes hästar, och även prata en hel del. Mys!

Tisdag 7/2
Idag kom jag i tid till praktiken! Slutade sen samma tid som dagen innan och därför blev det sent även idag hos hästarna. Vi gav dem vatten, borstade dem, lite sadelterapi för Hymras del, sen gick vi ut på en promenad! Tanken var att låta dem leka på en äng men när vi gick förbi en tom hage så släppte vi dem där istället. Haha tyvärr tänkte inte vi på att det var hö utspritt i iprincip halva hagen (som en tjock madrass), så det blev mest att äta för dem. Men det var mysigt ändå. :)

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0