Fy skam Madde

Har varit OTROLIGT dålig på att uppdatera nu ett tag vilket abosolut inte är okej, men gjort är gjort så får skärpa mig nu! Har börjat skolan, eftersom jag fick nästan två veckor längre sommarlov än dem andra så ligger jag efter så har iallafall försökt att komma ikapp lite. Sen har jag försökt att ha tid med Hymra utöver det och kommit hem sent varje kväll och somnat direkt.

Men men idag blir det nya tag! Jag och Karro har bestämt att minst en gång om dagen så skall vi ut på promenad/ridtur eller något med hästarna, vilket verkar vara uppskattat av dem också. Nu när hennes häst Opalen är med så är det väldigt mycket roligare att vara ute och motionera tycker Hymra! Vi har gått ungefär 1 timma om dagen, lite olika på när vi kommit till stallet, hur mycket tid vi har, väder och om det är dag eller kvälls-tid. Vi har mest gått grusvägar, eller i princip bara grusvägar, och det går jätte bra med Hymras fötter! Och Opalen kämpar på bra hon med, och jag ser en stor förändring. Hymra går nu även i mitten av vägen på dem stora stenarna, väljer till och med ofta att gå där, och i en av uppförsbackarna vi brukar "bestiga" som består av grus, där tycker hon att det är riktigt skönt att gå. Så kul att hennes hovar blir bättre :)

På tal om hovar, idag kommer våran hovvårdare och verkar Hymra och Opalen, får hoppas att det går bra. Men men jag kan ju verka nu så ivärsta fall så får jag fortsätta senare eller ta hit henne igen om Hymra tycker att det tar för lång tid.

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0