Ett försök till promenix

Idag skulle jag, Hymra, Karro och Opalen ut och promenera, vi hade tänkt att gå den vägen genom den söta lilla skog jag och Hymra hittade innan. Vi kom inte långt innan en Bengan kom springande till oss. "Vafan han måste ha hoppat över staketet" var min första tanke och jag gick tillbaka med honom. Men när vi sen skulle gå igen så kom han ut igen och då såg vi att han faktiskt kröp under staketet. Amanda kom efter ett tag och tog in han igen iallafall och stannade hos honom så då gick vi. Vi kom ungefär till järnvägen när Amanda ringer, när hon hade vänt sig om för att gå och hämta nyckeln i bilen så hade han tagit sig ut igen och hoppat in (samt rivit tråden då han ej hoppade tillräcklig högt) i en annan hage med 4 hästar, varav 2 brunstiga ston. Så vi fick skynda oss dit och hjälpa, men hon hade fått hjälp av några andra som tur var och väntade endast på hästägarna för att få hjälp ut. Så ja, nu har vi lite problem då vi bara har tre hästar i hagen, och det verkar inte fungera längre.

Innan har vi ju haft 5 hästar i hagen, men stoet och fölet är i Falun med andra föl och fölston så nu är vi "ensamma". Dock så har ägaren till de hästarna en till häst i falun, men tveksamt att han skulle flytta hit just nu, däremot så hans andra häst som en syskon till Minna och son till Anja (samt systerson till Bengan, och nåt till hästen i falun) som står på mitt jobb, och chefen vill ju att han skall hem igen.. Så vi får hoppas på att han kan komma hem nu!

Iallafall så finns det en häst som står ensam ungefär brevid där vi har hästarna, så jag och Karro gick dit för att fråga ifall inte den hästen (ett sto) skulle vilja ha lite sällskap och gå med våra i vår stora (som blir ännu större) hage med hästkompisar osv " nej det tror jag inte att hon vill " blev svaret av ägaren. Idiot. Okej, så kanske man ej skall säga, men nu gör jag det. Ni har inte sett hästen, och sett hur desperat den är efter en kompis. Fruktansvärt. Så skall be pappa prata med henne samt anmäla henne. Det gör jag ENBART för hästens bästa. Jag råkar också veta att våra hästar stödjer den här hästen mycket mentalt, hon har det inte lätt. Mer än så kan jag ej säga här mer än att det är fruktansvärt att ha ett flockdjur ensam utan flock.

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0