Ramshyttan

Heej! Jag har verkligen haft fullt upp, men skall försöka göra en liten uppdatering nu iallafall. Jag har som sagt varit i Ramshyttan/Nora på praktik och kommer hem på fredagar och åker igen på söndag-kvällar. Har en vecka kvar där nu bara, sen skall jag försöka ta tag i bloggen på riktigt!

Ramshyttans hästgård är som det låter, en gård med hästar. Dem har 7 hästar, av dem är 4st frieserhästar och 3 st är islandshästar. Mina arbetsuppgifter har varit att ta hand om dessa underbara hästar! Jag har bl.a. ridit, tömkört, lekt/löslongerat på ridbanan osv.

Förutom hästarna finns även en katt på gården, Frida! En mycket klok katt måste jag faktiskt säga. Hon är inte den typiska "sitta i knäet och kela hela dagarna"-katten, utan kan mkt väl bita till då och då när man klappar henne, och hon är inte alls villig att sitta i knä. Men hon är hur underbar som helst för den hon är! Kan ju berätta att första natten så sova jag där ensam, fast helt ensam blev jag inte då hon sov med mig hela natten - gullekatt!

Sen så bor jag även med en från holland, Tibbe heter han. Dem har något som heter Wwoof, vilket innebär att det kommer volontärer dit från hela världen och är där och får uppleva denna miljö och kultur i ett par veckor. Mer om det kan ni läsa här: http://www.ramshyttanhorsefarm.se/swe/eko.html Det innebär alltså att jag kommer få träffa en hel del under mina praktikperioder på Ramshyttans hästgård.

Det här inlägget blev mycket kort och ganska ointresannt, men oroa er inte jag skall skriva ett inlägg nu som går lite djupare in på vad jag har gjort under dessa veckor Shisa, Lovisa, Johanna och även Amica har bloggat här. Första veckan hade jag med mig Systemkameran, men tog iprincip inga bilder, sen har jag väl några mobilbilder, men denna vecka lovar jag att jag skall ta med systemkameran och försöka ta kort på allt! Verkligen underbar by detta med vatten överallt.

Hoppas att ni har det bra iallafall, kom ihåg att ni kan ge bloggförslag under kategorin "önskeinlägg".

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0