Prioitera

Hymra lär flyttas inom en vecka, eller jag har iallafall en vecka på mig att hitta ett nytt hem..
Jag skojar inte när jag säger att jag har vänt upp och ned på hela Borlänge med omnejd, för är det en sak jag ej skall göra så är det att flytta tillbaka henne - aldrig i hela mitt liv. Folk är så otroligt hjälpsamma faktiskt, trots att dem ej vet något om hästar så försöker dem att hjälpa mig, och ett flertal skall kolla runt med några ställen dem vet.. Hymra klarar ju ev av att stå i box, så lösdrift är ett måste, tyvärr så är borlänge tomt på lösdrift då alla lador är ombyggda till stall. Men som sagt var, folk är hjälpsamma!

Ett lungt och fridsamt ställe är ett måste då vi båda är så otroligt känsliga för krav, men tro det eller ej jag har faktiskt kollat med ett islandshäst ställe där det finns massor av hästar, samt verksamhet.. Men varför inte kolla där åtminstånde? Dem har ju lösdrift, och fokuserar lite mer åt det naturliga hållet, kanske funkar det? Har dock inte fått något svar än. Har fått 4 svar från andra stall där jag kollat om möjlighet till lösdrift, ett av dem tog ej emot ston, de andra hade ej möjlighet till lösdrift men jag får gärna höra av mig om jag ändå är intresserad.. Tänker iallafall spara numrena i nödfall, någonstans måste hon ju faktiskt stå.

Min pappa vill att vi köper all mark och stallet från där jag brukar ha henn på bete, isådannafall skall vi göra iordning skogarna så att det även blir skog och inte endast fält.. Och bygga en ligghall såklart, samt en anordning för rundbalar. Det är väldigt mycket mark där, och det ligger avsides, men jag upplever någon slags oro där som också Hymra märker av. Det är ju även här dem från gamla stallet har sina hästar på bete, skulle jag köpa stället så skulle jag inte tillåta det då jag haft så mycket problem med dem, men frågan ärhur mycket skit jag skulle få för det.

I min stuga så finns det ju även en enoooooorm hage + ett antal andra enorma hagar som är perfekta för lösdrift. Pappa har sagt att han kan höra med dem, och detta skulle ju vara PERFEKT, men hur skall jag ta mig dit? Det går någon buss då och då till någon by utanför skogen, men därifrån är det 7km till stugan/hagen. I mars tar jag ioförsig mitt körkort, är det värt att träffa henne alltför sällan i ett par månader? Jag vill ju inte flytta runt henne en massa, utan jag vill hitta ett bra ställe nu där vi kan stanna!

Jag vet faktiskt inte hur jag gör, i värsta fall tar jag med mig henne till Nora nu när jag åker dit i en månad nästa vecka. Lösdriftet där är verkligen underbart iallafall.. Får hoppas på att detta ordnar sig, för det måste det!

/Madde




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0