Viggo

Ställde väckarklockan på 07:45 idag och 08:30 så stod jag utanför Amandas hus med "lilla" Viggo vid min sida. Jag skulle alltså vara hundvakt till kl 10:30, så vi sprang (stor hund med mycket energi) hem till mig för att lämna mina skor och hämta system kameran sen traskade vi till skogen. Vi var och traskade i skogen i kanske 30 min, hoppade lite stockar och busade allmänt runt. Så kul det var, och vad fint vädret var! Inte ett moln på himlen och solen stekte.









Vi traskade hem till mig igen och hämtade ett par kängor och min trötta lilla syster, Viggo tyckte det var väldigt roligt att hoppa upp i hennes säng och väcka henne! :') Hur som helst hon skulle följa med och försöka fota med min systemkamera. Eftersom det var så varmt så gick vi till "dalen" ett naturreservat (tror jag?) i en dal med massor av bäckar, och såklart träspångar! Viggo tyckte det var hur kul som helst att få svalka av sig i bäckarna, fast ännu roligare var det att få springa på spångarna, sicken äventyrare! Efter 2 timmar så sade jag "jag är ledsen hundis, vi måste gå hem nu", så han satte sig ned, vägrade gå hem och började storgnälla, haha! Men efter ett tag följde han med ändå, spångarna var ju trots allt jätte roliga att springa på.

















När vi kom hem till Amanda igen så släppte jag han lös på gården och Amanda bestämde för att färga mitt hår.. Nu hade hon inte bara fått för sig att färga mitt röda lila, utan min hårbotten skulle bli svart-lila OCH hon skulle klippa sidecut på mig?! Helgalen! Men jag är inte emot förändringar, varför inte lixom så vi tog en stol ut till trädgården och så börjades det. Samtidigt som jag skulle sitta stilla för att hon klippte mitt hår så kom viggo med sin orange leksak och ville att jag skulle leka, haha. Men är nöjd över slutresultatet, kommer kanske upp en bild på det sen.

Nu skall jag till världens bästa Hymris, vi får se vad hon bjuder på idag. Det är ju så varmt så kanske går vi och badar eller så svalkar jag av henne med vattenslangen. Skall se till att hon har en Himalaya saltsten också, det är ju så viktigt nu i denna värme. Kan btw berätta lite om Himalaya saltstenarna, kanske kan vara intresannt? Efter
Peace and love veckan så kommer det hur som helst mer texter om hästar och åsikter, svårt att hinna med nu.

Vet inte om ni är så insatta i P&L, men idag så börjar banden att spela! De jag tror jag skall se idag är:
Jimmy eat world, 17:45-18:45
Kings of leon 23:15-01:00
Sickpuppies 22:15-23:15
Nationalteaterns klang, jubel och jubileumsföreställning! 17:00-18:15

Men nu lär jag kila till Hymris, vi hörs!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0