Presentation

Hej! Detta skall föreställa ett försök till min presentation om mig och min
underbara häst. Tänkte berätta lite kort om vem jag är, lite om min syn på hästar
och självklart om "min" häst.

Mitt namn är Madde, jag är 17 år gammal och bor i lilla söta dalarna eller närmare bestämt borlänge.
Jag har dock inte alltid bott här då vi flyttade runt en hel del när jag var mindre, men dalkulla har jag alltid varit!
När jag inte är i falun där jag studerar så tillbringar jag min tid hos min häst Hymra och tiden jag har över spenderar jag med mina underbara vänner. Jag jobbar även på helgerna i ett stall med massor av härliga hästar. 
Djuren och naturen har en stor betydelse för mig och de har inspererat mig så länge jag kan minnas. Jag ser mig själv som en "Rainbow warrior" och är en native american ända in i själen. Musiken betyder även oerhört mycket för mig. Jag sjunger och spelar lite själv men för det mesta lyssnar jag bara.  
 
När jag var 5 år gammal så började jag på ridskola för att få en närmare kontakt med hästarna men det jag inte visste då var hur illa hästarna behandlades och att JAG kunde hantera dem på ett annat sett, det är ju bara vissa speciella som kan det trodde jag. Alderless för länge red jag på olika ridskolor och tävlande en del, alderless för länge var jag olycklig. Min första halvfoderhäst var en unghingst som jag skulle rida till och köra in, han lärde mig mycket men det tog snabbt slut. Började att rida ett par travare istället, och där är jag kvar än idag. När jag var ute med unghästen på en ridtur så råkade jag möta "mannen som introducerade natural horsemanship".
Det blev ett samtal som höll på i timmar! Han menade att JAG också kunde förstå hästarna, det lät ju hur bra som helst. Mindre glad blev jag när jag såg hans trailer till kursen jag blev inbjuden på, så jag struntade i det och försökte gå min egen väg. Höll ett tag på med s.k "NH" men trivdes aldrig med det och kunde inte stå ut med vad jag gjorde så jag struntade i alla ideal och började att lyssna till hästarna. Dem visade mig en helt ny värld, en värld utan dominans och en värld där alla dansade. Det var också nu jag började få en större förståelse för djurkommunikation.

Djurkommunikation är något jag egentligen har hållt på med i hela mitt liv, men det tog många år innan jag förstod det själv. Jag har alltid kunnat "se in" i människor/djur/växter som jag uttryckte det innan. Se världen inifrån någon annan i deras perspektiv. Se och förstå var och en. Jag försöker att utveckla detta så gott jag kan för att få en större förståelse för allt levande och kunna ge dem min hjälp.



Men nu till min skönhet. Skrev på papprerna till underbara Hymra 3/11-09, samma dag som första gången jag träffade henne. Hon är en kallblodstravare (reds även monté) född år 2000. Jag rider henne inte, kör henne inte heller. Vi jobbar mkt med vårat inre och bygger upp oss själva tillsammans. Ibland vill hon visa mig något, hur hon upplever något och då får jag sitta på hennes rygg, men rider inte traditionelt. Hon är en mycket speciell häst, hon upplevs nog av många som "aggresiv"osv men är det något hon inte är så är det aggresiv utan hon litar helt enkelt inte på främmande människor och vet ibland inte hur hon skall hantera sina känslor.  Men för mig är hon världens underbaraste och vackraste vän, skulle aldrig göra någon ont med vilja. Hon är den jag kan lita på oavsett, ingen har lärt mig så mycket som Hymra har. Och framförallt med Hymris så kan jag verkligen vara mig själv till 110%.


Vad kommer jag då att skriva om här? Jag har ingen aning, men kommer dela med mig lite utav mitt liv, vad jag gör och så vidare. Kommer även att lägga upp lite texter om mina åsikter och tankar om olika saker och ting. Och naturligtvis så kommer jag skriva massor om mig och Hymris!



/Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0