Tipsar er alla


Dessa produkter är dom bästa jag någonsin provat, så klarar eran häst av dessa produkter så är det bland det bästa du någonsin kan köpa. Billy har haft problem med man och svans i många år, han kliar sig och får skorvar som kliar ännu mer och så försvinner i princip hela manen = mindre skydd och det kliar mer. Det går till det stadiet så det nästan ser ut som om vi rakat honom i man och svans och han vill bara ersätta klådan med smärta. Och vill man stå brevid och se det hända med sin bästa vän? Svaret är nej, hoppas jag. Så vi testade oljan, och redan ifrån dag ett så fick vi resultat. Billy kliade mindre, det kliar fortfarande lite på honom - Men om jag säger såhär, för tillfället så har han lika mycket man och svans kvar som han hade efter en vecka förra sommaren!

Så jag rekommenderar detta till er alla, vi har oljan i en sprayflaska för att lyckas sprida ut det mer och för att det ska gå lite fortare. Men det är ingen som helst skillnad enligt mig. När jag smörjer in billys "hårbotten" så börjar jag med att ta en speciell manborste som vi har och dra den genom manen, först medhårs så att det inte finns några tovor. Sen så gnuggar jag så att lösa skorvar lossnar. Sen så separerar jag manen och tar ett sprut vid varje separation. Sedan så gör jag likadant i svansen och sätter upp manen i tofsar så att det får torka. Detta gör jag såklart i början av borstningen så torkar det under den tid som jag borstar. Jag tar även ett sprut under pannluggen för där kliar han också. Men var noga med att inte låta det rinna ner mot ögonen för det kan irritera dom. :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0