Större bete

Har spenderat större delen av dagen med att förstora betet och se över hagen. Den är tyvärr ej stor, inte ens nära men jag kämpar på för att få den så stor som möjligt. Om någon vecka skall den förstoras igen, de skall få vara i dalen och alla åkrar blir till hage. Härligt!

Jag tog inte ut Hymra från hagen idag utan tog med alla prylar in i hagen. Hennes sår tvättar jag med en rengörande spray och sen kletar jag på hennes natursalva på det. Runt om är hon också alderless skorvig så där smetar jag på "Superbra hästsalva grön" mot klådan. Sen så har jag på lite flugspray (egengjord) på henne och visiterar naturligtvis henne. Men förövrigt så klarar hon sig ganska bra utan min hjälp. Hur som helst så stod vi och kliade varandra i ett bra tag, så skönt det var tyckte Hymris!

Med tanke på bete så kom jag på lite jag tänkt att skriva om, nämnligen Himalaya salt och motion.. Förhoppningsvis så publicerar jag det ikväll!

/Madde

Kommentarer
Postat av: kristina

Kan du inte skriva ett inlägg om flugmedlet du gör själv? hur det funkar osv?

2011-07-11 @ 19:56:48
Postat av: Madde

Ett sånt inlägg är påväg! :) har dock redan skrivit ned receptetr en gång men skall skriva om til lett nytt då många missat det :)

2011-07-11 @ 20:22:54
URL: http://prancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0