Inget internet

Jag vet inte om jag var själv om detta problem i Borlänge, men under peace&love så var vårat internet utslaget! Iallafall på kvällarna, och dom gånger som man fick en uppkoppling så existerade den i ca 5 sekunder sen så dog den igen. Men jag antar väl att det är så som det blir när det är 40 - 50 000 extra personer som surfar samtidigt och försöker koppla upp sig. 

Dagen har iallafall spenderats på BRK, åkte ut dit till 3 och hjälpte till i stallet fram tills min lektion. Och för en gångs skull så fick jag ha min älskade Hottetott! Jag red barbacka, och fick veta att han är min att ta hand om vecka 30 och 31, vilket motsvarar ca 9-10 ridpass. :) Första veckan är dock endast skritt dom 2-3 första ridpassen (ca 45 minuter) och sen så får vi successivt börja lägga in trav och galopp korta sträckor. (Detta för att hästarna gått på bete i 2 veckor innan utan motion)

Ridpasset för dagen vart en dressyrtrim. Vi jobbade mycket med volter och att hålla koll på vilka spår bakbenen och frambenen gick på. Därav så gjorde vi några öppnor och slutor också. Det kändes inte särskilt bra i början, men efter en stund så lät jag honom få lite mer spelrum och längde tyglarna lite extra och försökte styra mer med vikten som jag gör med Billy - Han fattade direkt! Sänkte huvudet, började ta under benen lite och höjde ryggen i stegen på långsidorna. Riktigt nöjd med passet idag, och längtar redan efter dessa två veckor med honom helt för mig själv! Dock så var det väldigt tråkigt att jag fick smörja in honom med hästsalva mellan bakbenen och under magen. Helt äckligt var det, bara jag drog handen mellan bakbenen så lossnade det en massa skorvar och fastnade på mina händer. Blir så less på att dom som kollar vatten och liknande inte kan smörja in hästarna med salva. Men det är dock lite svårt att få HT att stå still länge nog då han för det första inte alltid vill bli fångad i hagen och för det andra avskyr när man grejar under magen och vid bakbenen på honom. Så jag klandrar inte dom för det egentligen. Sen så fick han flugmedel, solhelosan på mulen och en flughuva. Sedan så fick han gå ut till sin brud Colléen och vara med henne. Lagom gulligt att hon kom till grinden och gnäggade lite mjukt till honom medans han blåste upp sig lite och trippade på stället. Världens bästa HT!

tyvärr så går det inte att ladda upp bilder på blogg.se av någon anledning, så ni får en gammal bild!



/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0