Hymras sår

Idag så började jag dagen med att åka till Anderssons travbutik på romme travbana med Karro, äntligen! Jag har faktiskt inte varit där sedan dess att dem flyttade till travbanan, fy skam på mig. Jag kollade lite över deras sortiment, lite mer travprylar än innan och lite mindre natursalvor tyvärr. Men sortimentet med örter var nog lika som innan. Hur som helst så letade jag efter en salva till Hymras sår, mesta dels så låter jag henne och naturen klara upp sår och sånt själv men börjar bli lite orolig över detta sår nu. Jag har lyckats hålla såret rent, men det är ständigt öppet pga alla flugor, så det läker ej och blöder hela tiden. Vill ej att det skall bli infekterat helle. Hon fick ett liknande sår i mungipan förra sommaren då hon troligen blev biten av jordgeting och det blev infekterat och slutade med antibiotika/pinicilin 3-4 gånger om dagen i ca 3 veckor, + förbud med bett i 1år ev. livstid.
Nu sitter ju inte hennes nurvarande sår så illa till, men det är ju klart att man blir lite orolig.

Tidigare har jag ju smörjt med "fotbot", natursalva köpt hos anderssons, innehållande;
Ringblomma
Kärleksört
Gullris

Den funkar super och är snabbläkande, men flugorna håller såret öppet ändå, tyvärr.



Nu blev jag rekomenderad en annan salva hon fick in igår, vegebom. En vegetabilisk salva gjort på enbart naturliga produkter.

"Vegebom Veterinaire Export är en ren naturprodukt. Salvan som på ett naturligt sätt bidrar till din hästs välbefinnande.

Mjukgörande, lätt antiseptisk, avsvällande, vid muskelömhet, ansträngda ben och senor, torr hy eller liknande sommarhudproblem, är insektsavstötande"

Så nu köpte jag den och hoppas på att denna gröna salva funkar bättre! :) En recension om denna salva kommer nog efter någon veckas användande! Den finns hur som helst i olika utförande, jag köpte på tub då jag tyckte det var onödigt att köpa mycket första gången.



/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0