Hymras sår i mungipan

Förra året tampades vi med ett sår i mungipan, detta har då inte orsakats av ett bett utan förmodligen av ett jordgetingsstick. Det var ett rent helvete med det såret, stårt som en pingisboll, infekterat, fick ej bort flugorna ifrån det och ja det var omöjligt. Det läkte hur som helst efter ca 2 månader då vi fick penicillin ifrån veterinären. Hon är dock skadad för livet och veterinären sa att hon skulle vara utan bett i minst 1 år, ev livstid. Det är självklart inga problem då jag ej använder bett, men ändå. Hon har varit tjock där efter den sommaren men det har ej varit sår, men igår så såg jag att det blivit sår igen. Så idag skulle jag till veterinären för att få ut medicin och förmodligen dommen "aldrig mer bett". Har tänkt att höra med en homeopat inärheten också om hon kan komma och hjälpa mig och Hymra. Usch vad synd att detta blivit sår igen!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0