Hemkommen

Nu kom jag precis hem ifrån hästarna! Bestämde mig för att pyssla om henne ordentligt, så tvättade av henne med slangen + såpa och sen smorde jag in henne med lite olika salvor. Hon hade ett mindre trevligt sår som blödde och var uppsvullet, där använde jag min gröna natursalva. Och sen tog jag "superbra hästsalva grön" (naturliga ingredienser) där hon var uppbiten då det hjälper mot klådan.
Jag fick inga bilder på när jag duchade Hymris då jag inte hade möjlighet till att ta kort samtidigt, men lite fick jag med i alla fall.


Amanda tvättar Bengan, Opalen i bakgrunden


Hymra står på tork under tiden.(se så mörk hon är som blöt)
 OBS. Bind aldrig upp hästen i repgrimma,
hästen går sönder innan repet gör det.


Viggo ligger och vilar


En torr Hymra har ätit upp maten (hon får lite för att få i sig vitlöken och jäst) är redo för fixning


Salvan


Misslyckat försök till bild på såret

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0