Grönt Kort

Förmiddagen spenderades med goa BRK, där jag var på en grönt kort kurs. Jag har aldrig känt att jag haft behov av grönt kort, men när borlänge ridklubb erbjuder oss att ta grönt kort och få kursmaterial för endast 300 kr så tänkte jag att: Varför inte? Jag kanske vill tävla lokalt någon gång och då så är det väl lika bra att ha ett. Så jag åkte ut, och idag så började vi prata om förberedelser inför tävling - Och vad som är god hästhållning. Saker som är självklara för oss BRK medlemmar då både stallarbetare och ridlärare vart petnoga med regler som att man inte får springa i stallet, inte skrika osv. Det är väldigt självklara regler för dom flesta - Men vissa bryr sig inte ens om dessa regler utan springer runt och härjar och skrattar i stallet, och gör saker som stör hästarna helt enkelt.

Hur som helst så var det en väldigt lärorik kurs, del två börjar imorgon klockan halv 11. Direkt efter att jag vart på kursen så ska vi i Ungdomssektionen ha ett möte, sedan så åker jag till Billy och blir kvar där till ca 4. Om jag hinner så fixar jag iordning ett tidsinställt inlägg som kommer upp runt 1 tiden. Annars så kan ni vänta er uppdatering runt 5 - halv 6. :)



/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0