Filmer från Ramshyttan

Idag så blev jag och Hymra upphämtade av vår skjuts! Lastningen gick super, hon traskade in utan några som helst problem. Väl hemma så backade hon lugnt ur transporten, väntade även på mig. När jag släppte ut henne till hagen så gick hon lugnt till sina kompisar, åhh vad glada dem blev allihop! De tre stod i en ög och kliade på varandra, pussades och var allmänt mysiga, och vet ni va? Hymra tog inte bak ögonen en endaste gång, skrek inte heller, hon har nog saknat sina kompisar! Nu i helgen kommer även ligghallen att bli klar, skall bli spännande att få se den, och få se vad hästarna tycker om den.

Jag har även ett par filmer från min tid i Ramshyttan som jag tänkte dela med mig av här! Filmade från mobilen och snodd från min facebook, menmen, bättre än inget alls. (filmerna är publicerade utan inbördes ordning).


"Tog med Bebis (Phoenix, 1 1/2 årig hingst) på lite äventyr! Först besökte vi stallet och lyfte lite fötter samt försökte att stå i uppbindningsspiltan vilket var supersvårt! Sen så gick vi ända tillridbanan där jag släppte honom löst, detta är några minuter efter jag släppt honom. Första gången på riktigt i paddocken, om man inte räknar med den gången vi släppte alla hästar i paddocken hehe. Det gick super iallafall, blev även mycket mer lek än vad som synns i videon. Och är det inte coolt, min lilla bebis är stencool med ett gul-svart paraply?!"


"5 dagar efter ankomst, andra gången vi lämnar hagen. Vi gick ut på en skogspromenad och hon fick vara lös! Iida (http://hobuneronja.wordpress.com/) rider Monadis framför."


" 2 dagar efter ankomst, första gången vi lämnar hagen. Detta är när jag precis släppt henne lös och vi undersöker paddocken! "

/ Madde

Kommentarer
Postat av: Iida

Nice that you have the videos. Do you also have the video of the time we let them all roam around in the paddock? :D

2011-12-14 @ 23:41:24
URL: http://hobuneronja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0