Underbart ridpass

Dagens ridpass blev på Prince, helt underbart var det. Till en början så skulle jag ha haft HT, men så blev det inte. Sen så skulle jag ha haft Filur, men då så skulle han ha gått 3 pass på raken (vilket han nog inte skulle ha orkat) så det slutade med att jag fick älskade lilla Prince! Prince är då en liten B-ponny, han går därmed för det mesta knattelektionerna och är ganska så stel "på grund" av det. Vilket är helt förståerligt, han behövs helt enkelt där.

Hur som helst så övade vi mycket på ställning och böjning, sådana saker som Prince är expert på att komma undan genom att stenhårt gå emot skänkeln och säga nej till allt. Men jag var verkligen inte på humör för att han skulle få komma undan, så med en stenhård skänkel och lite ledande tygeltag så klarade jag av att parera honom. På slutet så bar han faktiskt sig själv i ca 5-10 steg i långsam arbetstrav med längre steg. Riktigt nöjd blev jag med honom då han väldigt sällan bjuder till i ens så många steg, så jag hade gärna fortsatt i 30 - 40 minuter till men tyvärr så var lektionen slut då. Men jag får väl hoppas på att få honom nästa vecka igen!


Grymt söt, men ofokuserad, bild på Princeluren!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0