Surkärring

Det känns på något sätt som att jag blivit bloggens "surkärring". Som att mina åsikter är lag och att jag tycker att alla andra är sjuka i huvudet för att dem ej tycker som jag. Jag lovar, så trångsynt är inte jag. När jag skriver om mina åsikter så är jag mycket väl medveten om att det är mina åsikter och att jag mycket väl kan ha fel. Min teori är inte alls bättre eller mer rätt än någon annans, verkligen inte. Och jag hoppas att ni ej tar illa upp av mina texter, för det är inte det som är meningen, utan jag skriver helt enkelt min syn på saken så får väl ni snappa upp det som låter vettigt och ta lära av det som låter vansinnigt och skapa er egna uppfattning av saker och ting.

Själv så tycker jag att det är jätte intresannt med åsikter, vill gärna se saker från andras perspektiv för att kunna skapa en egen uppfattning om hur jag tror att något är. Jag är alltid öppen, bara för att jag är medveten om mina åsikter så betyder det ej att jag ej kan se saken från andras perspektiv, och det betyder itneheller att jag aldrig kommer att ändra min åsikt. För mina åsikter kommer inte se likadanna ut nu som om 30år, och det är jag glad för. Vi utvecklas hela tiden, jag har också varit ryttare en gång i tiden, men det var d¨å och inte nu. Det är inte vem jag är men det är en del av min utveckling. Allas utveckling ser itne likadanna ut, dvs. vi kan inte bestämma vad som är rätt och fel, för något sånt existerar inte. Utan istället för att följa strömmen så lär vi ta reda på vem vi är och vad vi vill. Det finns inte bara en väg att gå utan massor, här får ni ta del av en del av min väg, men ni behöver ej följa den själva.

Även denna text kan vara helt galet fel för er, men det är så jag ser på saken, och det hoppas jag att ni respekterar!

- Allt är utveckling -

/Madde


Kommentarer
Postat av: matilda

Jag gillar dina texter :)

2011-08-18 @ 21:06:35
URL: http://skogsrusset.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0