Stor diss



Och nu när n såg bilden, så kan jag tänka mig att ni blev chockade. Eran första tanke var antagligen, "Va? Dissar HON NH?" (eller inte). Men det är inte till själva tänket som jag ger min diss, för tänket och de flesta metoder så ger jag en stor hiss. Det som jag dissar här, är böckerna som ska lära en hur man får ett band till sin häst. En bok som ska lära en vilka metoder som ska användas och exakt hur man ska utföra dessa.

Ni kommer aldrig att lära er just "Natural Horsemanship" via en bok, då en bok inte är mer än text och bilder. Det finns ingenting som visar hur du ska göra med din hållning och kroppsspråk under övningarna, det finns heller ingenting som berättar hur du ska göra många andra saker. Så nej, fetdiss till böcker som ska "lära ut" NH, för NH är ingenting som man kan läsa sig till i en bok, det måste utvecklas och göras i verkligheten med dig och din egen häst. Känner du din häst, så vet du vad den behöver - Det är du som endast behöver utvecklas och lära dig att testa nya saker.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0