Ridlektion

Idag så började vi 9.00 på säterbyggdens ridklubb. Jag tog moppen ned till resecentrum och fick skjuts av mentorn tillsammans med Karin och ronja dit. Det är nämnligen så att de månader vi är i skolan, då kommer vi ha YRK på torsdagar, på fredagar kommer vi rida i säter.

Jag skulle rida en häst som heter Surprice, har träffat han förut och hsn uppfattas nog av många som en ganska surig häst. När jag gjorde iordning han idag så kände jag över hela han, arbetade lite med energier, och jag tror att det fick han att lita lite på mig då han inte var surig alls, attackerade inte eller så. Sen när jag skulle kratsa hovarna så koillade jag lite över hur dem ser ut, det finns nog inte ens möjlighet för stråltryck ens i lera för hans del, så illa var det. Skorna hade nog gjort sitt mot hans leder i benen, och jag kunde känna att han ömmade i tårna. Hur som helst så var jag tvungen att rida och vi försökte göra det bästa av situationen, blev "bara" skritt och trav. Först med stigbyglar sen togs dem bort och då gick allt mycket mycket bättre, men sadeln var dock ivägen fortfarande. Efter blev det en massa kli, hur skönt som helst tyckte han, för att sen promeneras ut till hagen och polarna igen.

Mitt samvete ur riktigt urdåligt, men han skyllde ej på mig, men undrade varför vi var tvungen att göra saker åt andra. Vi är en del utav ett system, ingen talan utan det skall gå som på räls hela tiden. Han förstod inte meningen med det men skyllde eller klagade dock inte på någon.

Slutade efter det så fick skjuts till borlänge igen. Det blir korta fredagar detta, hemma innan lunchtid - härligt! Men lite synd samtidigt, hade hellre varit i skolan. Och linda ben, hmm det är inte riktigt min grej..

Surprice
Surprice, foto från hemsidan

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0