Repris

Känns som ett onödigt inlägg då Matilda redan avslöjat vad vi gjorde idag, men här kommer min version;
Karro Var redan hos hästarna när jag kom idag, hon hade opalen löst ute på ängarna så jag gick och för att möta upp Hymris. Och gud så glad man blir när hon reser sin hålning, hingstar sig lite och gnäggar när man kommer och sen kommer för att hälsa. Hon följde med ut ur hagen och sen så gick jag Hymra, Karro och Opalen mot Billys stall för att möta dem där. Hymris vägrade inte gå alls utan traskade på för fulla muggar, och jag kände att vi behövde detta. Skall verkligen försöka motionera mer, men när det ej går så kan man ju inget göra. Hur som helst behöver våra kroppar det samt hennes hovar.

Iallafall, vi mötte upp Matilda och Billy och vi gick sen till ridbanan. Jag och Karro hade Hymrismoch Opalen lösa medans Matilda och Billy traskade omkring utanför och filosoferade lite. Sen kom hon in och vi tog på grimmorna igen, Matilda vågar inte ha alla lösa då Hymris är s.k lite "tuff" mot han, och då det inte är hennes häst så vill hon ju inte ta ansvar över en massa skador osv. Jag och Hymris, hmm jag vet inte riktigt vad vi gjorde idag. Hade med lite morötter som vi mumsade på emellan åt, sen flummade vi väl mest omkring!

Hur som helst är Hymris världens vackraste hingst, och hon och jag skall bli vältränade, en vacker dag!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0