Populärt att klaga

Har ni tänkt på att det har börjat på att bli populärt att klaga över bortskämda barn och ponnymorsor. Väldigt populärt, i princip varje hästbloggare har skrivit ett inlägg om detta. Dom skriver om hur mycket dom kämpat sig upp med sina ponnyer, och hur stolta dom är över att dom kan säga rakt ut att "min ponny är bäst". 

Tröttnar bara på att se minst ett inlägg i veckan om detta ämne, då det är samma gamla visa om att dom minsann inte är som alla andra som får allt dom pekar på, dom har kämpat sig upp hela vägen själva och inte gått på privatlektioner för dyra tränare. Dom får inte alla dessa kingslandgrejer osv osv OSV. Det enda jag tänker är - Var tyst, bit ihop och gör bara din egen grej helt enkelt. Allt blir så mycket enklare när man är tyst och biter ihop över det mesta som man stör sig på. Även om det här är lite dubbelmoral ifrån min sida att skriva om, då jag irriterar mig till tusen över det här. Men man behöver inte säga allt som dyker upp i huvudet, det får en bara att framstå som dum i huvudet och att man har dålig attityd. 

Det värsta med det här ämnet, är väl att extremt många utav dessa människor skriver om detta ämne på grund av avundsjukan som gnager i huvudet på dom. Självklart är dom avundsjuka på att andra personer har det bättre än dom, det är jag också. Skillnaden är att jag försöker göra det bästa av min situation istället för att bli arg och klaga på de som blev lyckligare lottade och säga att jag själv är så stark och duktig som klarat mig själv.

Det finns liksom ingen anledning för det, jag står här med Billy och önskade att jag egentligen var en unge med två egna ponnyer som tävlade på Strömsholm varje år. Vem gör inte? Jag skulle mer än gärna vilja ha alla dessa John Whitaker, Kingsland, Scapa, Schockemöle & Glen Gordon schabrak, för vem skulle tacka nej till dessa schabrak. Men alla har inte råd, och varför då hacka ner på dom som är glada över att dom har råd. Det är bitter avundsjuka som får oss att störa oss på "Och så köpte jag det där John Whitaker schabraket iställer för Scapat, men sen så pratade jag med mamma och fick Scapaschabraket också hihi!". Men varför försöker vi frånta dessa "bortskämda" personer rätten att vara lycklig? För även om dom får varje sak dom pekar på, även om det så skulle kosta 1 miljon så finns det ingenting vi kan göra för att få samma sak själva - Förutom att spara våra pengar och köpa den där jackan vi ville ha i tre månader. 

Så sluta hacka ner på alla som har pengar, bara för att ni inte har det. Ni kan väl få sitta där med eran bittra avundsjuka, eller helt enkelt jobba för era egna pengar så får ni råd. Alla kan inte ha det lika förspänt och om dom personerna har det - Kul för dom, lägg inte ner mer energi på det.



/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0