Myshymra

Idag tog jag moppen från stugan till byn där Hymra står. Hon och de andra hästarna stod i den delen som det var shettishage i förut så jag gick dit med lite rengöringssprit, paddar och massor av morötter. Hymris kom glatt till mig, jag gjorde rent såret och hon var jätte duktig och stod stilla (hade inte grimma eller nåt sånt) . Sen fick hon lite morötter, och vi småpratade lite. Idag var det en sån dag hon blev inspererad av människogrejer, och gärna ville se lite sånt. Och lite spontant frågade jag om hon ville lyfta sitt framben och ifall jag fick hålla i det , och det gick bra. Sen häst-bugade jag och stod kvar så och frågade Hymra om hon ville, och vet ni vad? Hon bugade. Vi har aldrig bugat innan och aldrig försökt, men det handlar inte om det. 

Trickträning är verkligen inget för oss, det är en människosak som oftast är människans nöje, och sen tycker jag inte om träning (inte hymra heller). Men det här var nåt som jag bara kände var rätt att göra, och hon var superposetiv till det! Vi viftade lite på ben, bugade, skakade på huvudena, småpratade och kliade varandra - supermysigt!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0