Hemma ifrån billy

Är hemma från att ha haft en mysig tur med B, träffade på Madde, Hymris, Carro & Opalen så vi gick bort till ridbanan med hästarna. Jag stod utanför med B när dom släppte lösa Hymra & Opalen då jag inte tänker riskera något bråk. Madde och Carro tycker väl att jag kanske är lite fjantig men i och med att Billy inte är min häst och jag verkligen inte vill att han ska göra illa sig, så fick han helt enkelt vänta utanför. 

Sen så tog jag in Billy också på ridbanan, och då så hade Madde och Carro hästarna i grimma och grimskaft. Så då var det lungt, jag "dressyrade" lite oseriöst i kanske 4 minuter men sen så stannade Billy och ville inte mer, haha. Så jag gav med mig och orkade inte bråka med honom någonting mer. Så han fick göra lite trick och fick 3 "hjärtgodisar" av mig och två morotsbitar av Madde. Trevligt sa Billy, men han var riktigt trött fast vaknade till lite på hemvägen. 

Vi stod och beklagade oss en stund över underlaget framför ridbanan, det är helt oacceptabelt. Det är som om dom bara vill ha "rid"banan för hundar och agility då det ligger stenar lika stora som mina handflator (som dessutom är spetsiga) huller om buller utanför. Det är ju inte direkt trevligt för hästarna att gå på, inte ens Billy som har skor gillar det utan han vill hellre gå på gräset brevid. Men en liten bit (ca 2-3 meter) så måste han gå på stenarna för att vi ska ta oss fram till grinden. Det är inte kul och man känner hur hästarna inte vill lägga tyngd på sina hovar då stenarna skär in. Nej, man blir riktigt orolig för dom.

Jag ger er lite bilder ifrån dagen, men börjar med de "obligatoriska" hagbilderna och så får ni bilder från ridbanan efter att jag duschat!


Ser ni Billy, haha? ;)









/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0