FPG igen!

Idag skulle jag till Faluns Praktiska Gymnasium för att börja där igen. Självklart sov jag över 70min, och kom därför 10min sent, men men, det var YRK idag och vår mentor bryr sig inte om sånt småtjaffs. Det blev hur som helst inga möten utan bara vanlig skoldag för mig. Klart att jag pratade lite med mentorn samt biträdande rektor, men det är ju sånt jag oftast får göra ändå hehe.

Vi pratade lite om allt möjligt gällande hästar, pratade lite om hur jag skall göra med praktik och så, på eftermiddagen kollade jag och Ronja efter praktik. Skall ev. vara med henne i uppland ett par veckor. Och min mentor skulle höra med ett ställa i Skåne. sen sprang jag runt lite med louise, det kom en heeel hög med ungdommar och kollade runt vår skola och gick in för att kolla vad vi höll på med i vårat hästrum.. Snacka om att dem såg noorlunda förvirrade ut när Karin och Ronja satt med datorer och jag och Louise satt i ett öppet fönster och dampade. Haha underbart.

Gällande praktik, om ni vet något bra ställe så får ni jätte gärna tipsa mig, så länge det ligger i Sverige så är det okej. Sen så letar vi även ett ställe att vara på utomlands ett par veckor, så om ni vet nåt hästställe som är bra utomlands (gärna tropisk miljö) så får ni också jätte gärna tipsa!

Men nu skall jag försöka få tag i Karro, skall till Hymra. Får se ifall jag även kommer möta Matilda där? Skullle vara kul :) Är jag duktig så tar jag även med kameran, men tveksamt då jag mår så sjukt illa just nu. Hur som helst, ha det gött alla!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0