Dressyrpass

Red en ordentlig genomkörare på Billy idag. Och för en gångs skull så var han positiv till det! Han är en utav dom ponnyerna som verkligen avskyr dressyr ifrån botten av sitt hjärta. Skulle Billy kunna säga hans åsikter rakt ut så tror jag nästan jag skulle få orden "jobbigt", "dötrist" och "onödigt". Haha. 

Hur som helst så arbetade jag mycket med volter och serpentiner idag, men även lite ökad trav och skänkelvikningar. Lite öppna blev det men jag märkte snabbt att han faktiskt inte orkar bära sig ordentligt i öppnorna så jag försökte köra på mer på volter och serpentiner för att få igång hans tankeverksamhet lite och han skulle höja ryggen ordentligt. Han blev inte lösgjord, långt ifrån. Tyvärr så är Billy alldeles för stel för att bli lösgjord på ett endaste pass, men jag skrittade igång honom i ca 30-40 minuter för att han skulle få igång blodcirkulationen ordentligt och bli lite varm.


Före och efter ridtur, haha.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0