Dagens aktivering

Idag så blev det ingen ridtur, jag tog helt enkelt en promenad med fina B. Det blev en promenad istället så att han inte skulle bli stel efter gårdagen då det vart ett ganska så krävande pass ändå. Billy uppskattade det, till viss del. Det var lite drygt att inte få gå i slow motion utan behöva gå i en normal takt och sedan behöva sträcka ut ryggen lite. 

Det var skönt att få gå ut och gå, trots att jag fick stanna ett par gånger på grund av knäet. Men vilken tid jag fick till att tänka efter, helt underbart. Jag gick och tänkte igenom så mycket jag kunde, och under dom gånger jag stannade till så stod B och åt en stund, för att sedan sticka huvudet i mina armar och bara vilja bli kliad i pannan och gosa. Han blåste på mig med tunga suckar och var väldigt nöjd med varje gång vi stannade. Men jag och Billy får helt enkelt gå ut och bränna fett tillsammans. Jag tror att han uppskattade den här promenaden lika mycket som jag, innerst inne. För han vet nog att han måste ut och röra på sig för att få må bra fysiskt igen.


Fler bilder ifrån dagen kommer senare i eget inlägg!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0