Beslutsångest

Nu är det såhär att jag har världens beslutsångest och uppdaterar därför otroligt dåligt här.. Det är så att jag skall börja tvåan nu i Falun. Jag går i världens bästa klass, och vi har superkul! Vi är bara 4 st i klassen och så är vi även några fler som pluggar de vanliga ämnerna tillsammans. Det är en perfekt klass och skola om man är övertrött, vi tar bussen dit tillsammans, sover innan skolan, leker igenom lektionerna, dricker kaffe och äter kakor (både under lektionerna och rasterna) leker lite till och åker hem igen, eller ja de få dagar vi är i skolan. 50% består ju av praktik, men även där brukar vi hålla ihop. Jag trivs alltså super, men imorgon då skall jag ringa rektorerna och antagligen byter jag skola... Det känns superfel eftersom vi har så kul, men jag kan inte stå för vad jag gör längre i skolan. Linjen är alltså inget för mig, och jag klarar ej av att gå den. Jag är superintresserad av hovar, men skulle aldrig kunna slå på en sko igen. Skall ju dessutom utbilda mig till hovformsspeciallist. Och att 50% kommer vara hos hovslagare (och i sthlm med dig louise haha), det blir ju himla fel!

Jag har tänkt över vad jag skall gå istället, min vän Tiina skall också gå om ettan och börja på Resturang - Livsmedel. Och det har även jag funderat på, servitris - bartender är inte helt fel! Men så var det detta med kötthantering.. Aldrig. Jag har även mycket länge velat bli lastbilschaufför. Att köra lååånga sträckor (minst 50mil) och framförallt på natten är något som skulle vara ett drömjobb för mig. Men så var det detta miljön, finns det miljövänliga lastbilar? Och så är det detta med krav och press, att gå fordonslinjen för mig skulle innebära otroligt mycket press, prestationsångest och krav. Det orkar jag verkligen inte med. Jag är otroligt lättpåverkad vad det gäller press och krav, jag tål det verkligen inte och har otroligt lätt för att gå in i väggen. Jag vill även jätte gärna gå hotellreceptionist i Örebro, men så var det detta med hästen. Dem menar att jag ej har tid med att pendla, och kan inte bo borta när jag har hästen här.. Jag funderar även nu på ifall det möjligtvis skulle gå att jag bytte från "hov" till "häst" för då får jag ju gå kvar samma klass och jag slipper att gå om. Men frågan är ifall jag måste ta hästskötarexamen då? Det vill jag inte, och än mer vill jag rida engelskt. Jag är som sagt var inte ryttare, och jag tänker inte heller blir för mitt egna ego.

Allt är så krångligt, men förhoppningsvis så klarnar det sig snart! Om ett par timmar så måste ju allt vara klart, usch..

Kram / Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0