Arg som ett bi

Fy sjutton vad less jag blir på vissa saker ibland. Men speciellt på när jag får mina verk nästan 100% kopierade, mina idéer hamnar på andras bloggdesigner och används som motiv till bilder. Alldeles nyss så kikade jag in på en blogg, hittade till den via en länk på daywievs - Och det är en tjej som jag vet har kollat in på vår blogg. 

Och det var att man kunde få titta på den nya designen, och när jag gick in och kollade - Tror ni inte att det var en nästan exakt likadan bloggdesign som den vi har här? När jag sedan kikade in i deras stilmall så var den likadan till  99%. De enda undantagen var att hon hade en annan länkkod och gjort allt ca 100px smalare. Dålig stil? Svar ja.

Nog för att man ofta får höra att "Men om dom kopierar det så betyder det ju att dom gillar det, ta det bara som en komplimang". Men hur lätt är det att ta det som en 'komplimang'? Att någonting som du suttit och kämpat med i flera dagar - Bara hamnar på en ny blogg för att den personen är för efterbliven för att förstå att man blir sårad, och besviken, på när en liten tattare stjäl ens idéer hit och dit. När det dessutom inte är första gången detta händer med just denna person så blir det ju lite värre.

/Matilda

Kommentarer
Postat av: random

vadå så det ända som är lika är headern snälla du det finns många som har så inte bara du, och dom som vill ska väl oxå få ha det?

2011-08-05 @ 09:50:03
Postat av: Matilda

Med tanke på att jag kollade i hennes stilmall och det är en 100% likadan stilmall som våran förutom att måtten är mindre så tror jag NOG att hon kopierat saker ifrån mig

2011-08-05 @ 23:44:44
URL: http://prancing.blogg.se/
Postat av: Tuss

Fin header :)

2011-08-05 @ 23:55:23
URL: http://tuzzanz.blogg.se/
Postat av: Isabell

Men ge dig. dom får väl ha hur fan dom vill?! det är ni som härmar andra?! tror du inte fler har en sån här desing eller? patetiskt.

2011-08-08 @ 17:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0