Ännu en dag

Dags för att åka till skolan snart, jag sitter här i min säng just nu och är helt färdig. Det är grått ute, och det märks verkligen tyvärr att hösten är påväg. Löven har börjat falla, det hänger gula löv i nästan varje träd och dimman smyger sig på varje morgon. En dag så ska jag åka ut till B på morgonen så ska jag ta kort pådom i hagen såhär på morgonen, det är så vackert där när dimman ligger på och solen är i bakgrunden. Dimman blir nästan rosa, och så tjock som den är så är det som ett rosa moln som sväljer hästarna.


ser ni hjärtat, och sprickan?

Nej, nu så ska jag sluta plåga mig själv med tankar som inte är sanna. Det är dags att skärpa till sig och åka till skolan, sätta på masken ännu en dag och spela lycklig. Jag kommer nog aldrig att trivas i skolan, iallafall inte på Gylle - Den saken är säker. Men vi får väl se hur allt det här går, när jag börjar på gymnasiet så hoppar jag mellan att välja häst eller fordon, men fordon tänker jag endast gå på Haraldsbo. Häst blir på falu praktiska om jag ska gå det, för där är det mycket praktik.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0