Orm

Efter många om och men så fick jag jag övningsköra i min bil till stallet. Väl där så tog med mig Hymras dos av avmaskningsmedlet. Blev halvt överfallen av lille ponnyn (katinka?) som tillslut lyckades att välta mig där det var som mest lerigt. Hon ville också ha! Hittade en orm i leran väldigt nära där hästarna stod och åt. Jag trodde att den var död då den halvt var begraven under leran och den rörde sig inte alls. Men den var levande, om än väldigt skadad. Stackaren hade blivit trampad av en av hästarna och den hade inte bara nästan gått av utan också blivit begraven i leran. Jag grävde upp henne/honom och förflyttade sen henne/honom till skogen - utanför hagen. Jag verkligen hoppas att ormen kan bli bra igen, jag kunde verkligen inte döda den och en behandling skulle bli svår utan att bli biten. Ormen verkade förstå att jag villa hjälpa iallafall och den var snäll och hjälpsam mot mig, stackars lille ormsi! Men jag lär ta saken på allvar ändå, någon häst trampade på ormen och hur hade ni reagerat om nån stor tjock jättevarelse klev på dig? Jo, iallafall jag hade huggit direkt.. Jag kunde inte hitta något bett på någon av hästarna men det är ju näst intill omöjligt. Så jag antar att vi får vänta och se? Stallägaren kollar igenom hästarna imorgonbitti och jag hoppas att de alla mår bra!

Nu skall jag iallafall försöka sova, jag är verkligen som en överbeskyddande nybliven mor över sin nyfödde. Men det har ingen dött utav, hellre det än att inte bry sig alls - eller?

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0