Stay close to me

Har äntligen varit hos min älskade vän nu! Hon stod i deras lilla gräsvänjar-hage vid grinden tillsammans med de andra hästarna och väntade. Jag och Madde, "stallägaren", flyttade över dem till lösdriftshagen och pratade lite häst. Hon hade skaffat cavalloboots till sin häst som nu sprang runt som en (glad) galning i hagen! Himla kul att det fungerar. Jag gick sedan till rundcorallen med Hymris för att påbörja behandlingen. Herrejävlar hur hovarna ser ut, och vart tog strålarna vägen?! Aja hoppas jag får ordning på det nu, skall införskaffa stråltryckarsulorna så får hon ha bootsen på i hagen ett tag.

Hymra var oerhört sammarbetsvillig idag. När jag tex släppte henne lös för att hon skulle gå ut genom grinden så att jag kunde stänga innan de andra hästarna följde med, så gick hon inte till gräset som hon brukar, utan vände sig om och stod lugnt och stilla och väntade på mig! Hon stod även stilla sedan när jag skulle borsta henne (löst), inget gräsätande då heller. Kanske är det inte helt tokigt med en dryg Madde ibland ändå? Eller jo, när det kommer till fötterna är hon hopplös ;) Jäkla Madde! (Kan tilläga med att jag syftar på mig, inte stallägaren nu!). NT-dry var iallafall jätte-enkelt att ha på, men får dock köpa en ny hovkrats med borst imorgon så blir det ännu lättare. Hovkratsar har en tendens att alltid försvinna?

/Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0